The Hidden Woman
-
Oil on canvas from 1929, painted by Magritte during his stay in Paris.
[Exhibitions] 1938, International Exhibition os Surrealism, [Journal] La Révolution surréaliste
People cited Melmoth, Suzanne Muzard, ép. Cordonnier, André BretonBy (photographer) non identifié
Photo booth portraits and photography of André Breton and Suzanne Muzard circa 1927.
Two prints and five photo booth portraits picturing either André Breton with Suzanne Muzard or Suzanne Muzard alone, around 1927.
Creation date | c. 1927 1929 |
Physical description | 1 x (14 x 9 cm) et 6 x (5,3 x 3,6 cm). 1 x (5 1/2 x 3 9/16 in.) and 6 x (2 1/16 x 1 7/16 in.) - Tirage argentique sur papier |
Place of origin | |
Reference | 4101000 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5354 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits |
Categories | 1924-1930 |
Set | [Albums] Miscellaneous photos from albums |
Exhibition | Fêtes foraines et Photomaton |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100749560 |
People cited Paul Éluard, Louis Aragon, Luis Buñuel, André Breton, Salvador Dalí, Max Ernst, René Magritte, Yves Tanguy
Part of the photo booth photography used by Andre Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest.
The painting is reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Ten prints (some with several portraits on the same film strip).
From left to right, image by image:
Image 1 - Paul Éluard,
Image 2 - René Magritte,
Image 3 - Yves Tanguy,
Images 4 and 5 - Luis Buñuel,
Image 6 - André Breton,
Image 7 - Salvador Dalí,
Image 8 - Max Ernst,
Images 9 and 10 - Louis Aragon. [Auction catalogue, 2003]
- Paris, Musée national d'art moderne - Centre Georges Pompidou, André Breton, la beauté convulsive, 1991 (photos reproduites en partie)
- Paris, Musée national d'art moderne/ Centre Georges Pompidou, La Subversion des images: Surréalisme, photographie, film, 2009 (pour une partie des images)
"
- La Révolution surréaliste, cinquième année, n° 12, 15 décembre 1929, rep.s.p.
- Paris, Musée national d'art moderne - Centre Georges Pompidou, André Breton, la beauté convulsive, 1991, rep.p. 193 (photos reproduites en partie)
- Paris, Musée national d'art moderne / Centre Georges Pompidou, La Subversion des images, 2009, rep.pp. 49-57 (photos reproduites en partie)
Creation date | c. 1929 |
Physical description | Tirages argentiques sur papier |
Place of origin | |
Reference | 4104000 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5113 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Surrealist revolution |
Categories | 1924-1930 |
Set | [Exhibitions] 2009-2010, Subversion of the images, Beaubourg |
Exhibitions | Fêtes foraines et Photomaton , La Subversion des images | Photographie surréaliste |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100692670 |
-
Oil on canvas from 1929, painted by Magritte during his stay in Paris.
[Exhibitions] 1938, International Exhibition os Surrealism, [Journal] La Révolution surréaliste
Portrait photomaton de Marcel Duhamel réalisé c. 1929 pour encadrer le tableau de Magritte Je ne vois pas la femme cachée dans la forêt.
Photographie faisant partie des photomatons utilisés par André Breton pour encadrer le tableau de Magritte Je ne vois pas la femme cachée dans la forêt reproduit dans La Révolution surréaliste n°12 du 15 décembre 1929. Est représenté : Marcel Duhamel.
La première cabine est installée à Paris en décembre 1928 dans le hall du journal L’Intransigeant. Dès l’année suivante, on en trouve d’autres : dans le hall du Petit-Journal, aux Galeries Lafayette, Chez Sam’s, un restaurant franco-anglo-saxon du 26 boulevard des Italiens mais aussi à Luna Park, porte Maillot. C’est sans doute là que le groupe surréaliste entame plusieurs séries de photomaton. Les premiers sont reproduits dans La Révolution surréaliste, en décembre 1929.
Il en existe plusieurs séries que l’on peut noter aux tenues variées des protagonistes qui changent selon les saisons : si certains n’ont posé qu’une seule fois (Fourrier, Bunuel, Mégret, Magritte, Jean Aurenche, Unik, Nougé, Goemans, Dali, Alexandre, Valentin, Gazelle et Marcel Duhamel, Simone Prévert, Jeannette Tanguy, Morise ou Caupenne) ; d’autres à peine deux fois avec ou sans chapeau (Boiffard, Tanguy, Queneau, Pierre Prévert, Mesens, Unik, Aagon) ; nous voyons au moins 3 passages en cabine pour Breton, Ernst, Eluard, Marie-Berthe Aurenche et Jacques Prévert) ; quant à Suzanne Muzard, elle arbore pas moins de huit ensembles différents – que ce soit robe, veste ou chapeau…
[Anne Egger, 2023, Atelier André Breton]
- Paris, Musée national d'art moderne/ Centre Georges Pompidou, La Subversion des images: Surréalisme, photographie, film, 2009, rep.p. 54 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
Creation date | circa 1929 |
Physical description | Épreuve gélatino-argentique 21,5 x 3,8 cm |
Place of origin | |
Museum | Musée national d'Art moderne, Centre Pompidou, Paris : AM 2003-288(7) |
Copyright | © G. Meguerditchian/Centre Pompidou, MNAM-CCI |
Reference | lot_5265_9 |
Keywords | Dada, Photography, photo booth, portraits, Reviews and Journals, Surrealist revolution |
Categories | Photography, 1924-1930 |
Set | [Exhibitions] 2009-2010, Subversion of the images, Beaubourg |
Exhibitions | Fêtes foraines et Photomaton , La Subversion des images | Photographie surréaliste |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100990470 |
Photo booth portrait of Valentin taken circa 1929.
Part of the photo booth photography used by Andre Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest, reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Pictured: Albert Valentin. [Auction catalogue, 2003]
- La subversion des images : Paris (France), centre Pompidou, Musée national d'art moderne, 23 septembre 2009-11 janvier 2010 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
- Paris, Musée national d'art moderne/ Centre Georges Pompidou, La Subversion des images: Surréalisme, photographie, film, 2009, rep.p. 56 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
Creation date | circa 1929 |
Physical description | Épreuve gélatino-argentique 30 x 3,8 cm |
Place of origin | |
Museum | Musée national d'Art moderne, Centre Pompidou, Paris : AM 2003-287(7) |
Size | 30,00 x 3,80 cm |
Copyright | © G. Meguerditchian/Centre Pompidou, MNAM-CCI |
Reference | 4232009 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5263 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Reviews and Journals, Surrealist revolution |
Categories | Photography, 1924-1930 |
Set | [Exhibitions] 2009-2010, Subversion of the images, Beaubourg |
Exhibitions | Fêtes foraines et Photomaton , La Subversion des images | Photographie surréaliste |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100646880 |
Photo booth portrait of Nougé taken circa 1929 to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest.
Part of the photo booth photography used by Andre Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest, reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Pictured: Paul Nougé. [Auction catalogue, 2003]
- La Révolution surréaliste, cinquième année, n° 12, 15 décembre 1929.
De gauche à droite et de haut en bas : Alexandre, Aragon, Breton, Buñuel, Caupenne, Dalí, Éluard, Ernst, Fournier, Goemans, Magritte, Nougé, Sadoul, Tanguy, Thirion, Valentin.
- Paris, Musée national d'art moderne/ Centre Georges Pompidou, La Subversion des images: Surréalisme, photographie, film, 2009, rep. p. 56 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
Creation date | circa 1929 |
Physical description | Épreuve gélatino-argentique 10 x 3,8 cm |
Place of origin | |
Museum | Musée national d'Art moderne, Centre Pompidou, Paris : AM 2003-288(2) |
Size | 10,00 x 3,80 cm |
Copyright | © G. Meguerditchian/Centre Pompidou, MNAM-CCI |
Reference | 4232003 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5265 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Reviews and Journals, Surrealist revolution |
Categories | Photography, 1924-1930 |
Set | [Exhibitions] 2009-2010, Subversion of the images, Beaubourg |
Exhibitions | Fêtes foraines et Photomaton , La Subversion des images | Photographie surréaliste |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100790420 |
-
Complete collection of the most famous and important journal, The Surrealist Revolution. 12 numbers of the journal in 11 issues: from December 1st, 1924 to the 15th of December 1929. Directed by Pierre Naville, Benjamin Péret and André Breton.
Photo booth portrait of Muzard taken circa 1929 to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest.
Part of the photo booth photography used by Andre Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest, reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Pictured: Suzanne Muzard. [Auction catalogue, 2003]
Creation date | circa 1929 |
Physical description | Épreuve gélatino-argentique 5,2 x 3,8 cm |
Place of origin | |
Museum | Musée national d'Art moderne, Centre Pompidou, Paris : AM 2003-288(8) |
Size | 5,20 x 3,80 cm |
Copyright | © G. Meguerditchian/Centre Pompidou, MNAM-CCI |
Reference | 4232009 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5263 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Reviews and Journals, Surrealist revolution |
Categories | Photography, 1924-1930 |
Set | [Journal] La Révolution surréaliste |
Exhibition | Fêtes foraines et Photomaton |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100022100 |
People cited Jacques-André Boiffard, Marcel Duhamel, Suzanne Muzard, ép. Cordonnier, Frédéric Mégret, Jacques Prévert, Simone Prévert, née Dienne, Pierre Unik, André Breton, Pierre Prévert, Yves Tanguy
Ten photo booth photographs taken circa 1929, used by André Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest.
Ten prints (some with several portraits on the same film strip). Photographs of which most were included in the photo booth photography used by André Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest, reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Pictured among others: André Breton, Max Ernst, Paul Éluard, Suzanne Muzard.
From left to right, and top to bottom, the montage pictured the portraits of the following individuals with their eyes closed: Alexandre, Aragon, Breton, Buñuel, Caupenne, Dalì, Éluard, Ernst, Fournier, Goemans, Magritte, Nougé, Sadoul, Tanguy, Thirion, Valentin. [Auction catalogue, 2003, information completed thanks to Gérard Roche.]
Creation date | circa 1929 |
Place of origin | |
Reference | 4232001 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5031 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Surrealist revolution |
Categories | 1924-1930 |
Set | [Journal] La Révolution surréaliste |
Exhibition | Fêtes foraines et Photomaton |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100787040 |
-
Oil on canvas from 1929, painted by Magritte during his stay in Paris.
[Exhibitions] 1938, International Exhibition os Surrealism, [Journal] La Révolution surréaliste
Il faut ajouter Marcel Duhamel pour les quatre premiers photomatons.
07/07/2013
Photo booth portrait of Paul Éluard taken circa 1929 to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest.
Part of the photo booth photography used by Andre Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest, reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Pictured: Paul Éluard. [Auction catalogue, 2003]
Creation date | circa 1929 |
Physical description | Épreuve gélatino-argentique 10,2 x 3,8 cm |
Place of origin | |
Museum | Musée national d'Art moderne, Centre Pompidou, Paris : AM 2003-287(5) |
Copyright | © G. Meguerditchian/Centre Pompidou, MNAM-CCI |
Reference | 4232009 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5263 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Reviews and Journals, Surrealist revolution |
Categories | Photography, 1924-1930 |
Set | [Journal] La Révolution surréaliste |
Exhibition | Fêtes foraines et Photomaton |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100463980 |
-
Photo booth portrait of Mesens taken circa 1929 to frame Magritte's painting I Do Not See the Woman Hidden in the Forest.
Photo booth portrait of Jean and Marie-Berthe Aurenche, accompanied by Max Ernst, taken circa 1929 to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest.
Part of the photo booth photography used by André Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest, reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Pictured: Jean Aurenche, Marie-Berthe Aurenche and Max Ernst.[Auction catalogue, 2003]
- Photographie : acquisitions récentes (2003-2007) : Paris (France), centre Pompidou Musée national d'art moderne, 07 novembre 2007-07 janvier 2008
- La subversion des images : Paris (France), centre Pompidou, Musée national d'art moderne, 23 septembre 2009-11 janvier 2010 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
- Derrière le Rideau - l'Esthétique du Photomaton : Lausanne (Suisse), Musée de l'Élysée Un musée pour la photographie, 17 février 2012-20 mai 2012 // Bruxelles (Belgique), Centre culturel du Botanique, 28 juin 2012-26 août 2012 // Vienne (Autriche), KunstHausWien, 11 octobre 2012-13 janvier 2013
- Photographie : acquisitions récentes (2003-2007) : Paris (France), centre Pompidou Musée national d'art moderne, 07 novembre 2007-07 janvier 2008
- Paris, Musée national d'art moderne/ Centre Georges Pompidou, La Subversion des images: Surréalisme, photographie, film, 2009, rep.p. 55 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
- Derrière le Rideau - l'Esthétique du Photomaton : Lausanne (Suisse), Musée de l'Élysée Un musée pour la photographie, 17 février 2012-20 mai 2012 // Bruxelles (Belgique), Centre culturel du Botanique, 28 juin 2012-26 août 2012 // Vienne (Autriche), KunstHausWien, 11 octobre 2012-13 janvier 2013
Creation date | circa 1929 |
Physical description | Épreuve gélatino-argentique 21 x 3,8 cm |
Place of origin | |
Museum | Musée national d'Art moderne, Centre Pompidou, Paris : AM 2003-288(6) |
Copyright | © G. Meguerditchian/Centre Pompidou, MNAM-CCI |
Breton Auction, 2003 | Lot 5265 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Reviews and Journals, Surrealist revolution |
Categories | Photography, 1924-1930 |
Set | [Exhibitions] 2009-2010, Subversion of the images, Beaubourg |
Exhibitions | Fêtes foraines et Photomaton , La Subversion des images | Photographie surréaliste |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100753020 |
Photo booth portrait of Prévert taken circa 1929 to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest.
Part of the photo booth photography used by André Breton to frame Magritte’s painting, I Do Not See the Woman Hidden in the Forest, reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Pictured: Jacques Prévert. [Auction catalogue, 2003]
- Paris, Musée national d'art moderne - Centre Georges Pompidou, André Breton, la beauté convulsive, 1991
- Le sabotage du réel- L'esprit surréaliste dans la photographie européenne, 1922-1947 : Tallinn (Estonie), Eesti Kunstimuuseum / Kumu Art Museum, 30 octobre 2008-11 janvier 2009 // Istanbul (Turquie), Istanbul Modern Art Museum, 03 février 2009-26 avril 2009 // Puebla (Mexique), Museo Amparo, 12 juin 2009-31 août 2009
- La subversion des images : Paris (France), centre Pompidou, Musée national d'art moderne, 23 septembre 2009-11 janvier 2010 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
- Derrière le Rideau - l'Esthétique du Photomaton : Lausanne (Suisse), Musée de l'Élysée Un musée pour la photographie, 17 février 2012-20 mai 2012 // Bruxelles (Belgique), Centre culturel du Botanique, 28 juin 2012-26 août 2012 // Vienne (Autriche), KunstHausWien, 11 octobre 2012-13 janvier 2013
- Le sabotage du réel- L'esprit surréaliste dans la photographie européenne, 1922-1947 : Tallinn (Estonie), Eesti Kunstimuuseum / Kumu Art Museum, 30 octobre 2008-11 janvier 2009 // Istanbul (Turquie), Istanbul Modern Art Museum, 03 février 2009-26 avril 2009 // Puebla (Mexique), Museo Amparo, 12 juin 2009-31 août 2009
- Paris, Musée national d'art moderne/ Centre Georges Pompidou, La Subversion des images: Surréalisme, photographie, film, 2009, rep.p. 54 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
- Derrière le Rideau - l'Esthétique du Photomaton : Lausanne (Suisse), Musée de l'Élysée Un musée pour la photographie, 17 février 2012-20 mai 2012 // Bruxelles (Belgique), Centre culturel du Botanique, 28 juin 2012-26 août 2012 // Vienne (Autriche), KunstHausWien, 11 octobre 2012-13 janvier 2013
Creation date | circa 1929 |
Physical description | Épreuve gélatino-argentique 20,2 x 3,8 cm |
Place of origin | |
Museum | Musée national d'Art moderne, Centre Pompidou, Paris : AM 2003-288(5) |
Copyright | © G. Meguerditchian/Centre Pompidou, MNAM-CCI |
Reference | lot_5265_7 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Reviews and Journals, Surrealist revolution |
Categories | Photography, 1924-1930 |
Set | [Exhibitions] 2009-2010, Subversion of the images, Beaubourg |
Exhibitions | Fêtes foraines et Photomaton , La Subversion des images | Photographie surréaliste |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100670610 |
Photo booth portrait of Marie-Berthe Aurenche taken in 1929 to frame Magritte’s painting, I do not see the woman hidden in the forest.
This photograph belongs to the photo booth photography used by André Breton to frame Magritte’s painting, I do not see the woman hidden in the forest, reproduced in The Surrealist Revolution, No. 12, December 15, 1929. Pictured: Marie-Berthe Aurenche. [Auction catalogue, 2003]
- Le sabotage du réel- L'esprit surréaliste dans la photographie européenne, 1922-1947 : Tallinn (Estonie), Eesti Kunstimuuseum / Kumu Art Museum, 30 octobre 2008-11 janvier 2009 // Istanbul (Turquie), Istanbul Modern Art Museum, 03 février 2009-26 avril 2009 // Puebla (Mexique), Museo Amparo, 12 juin 2009-31 août 2009
- La subversion des images : Paris (France), centre Pompidou, Musée national d'art moderne, 23 septembre 2009-11 janvier 2010 // Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
- Le sabotage du réel- L'esprit surréaliste dans la photographie européenne, 1922-1947 : Tallinn (Estonie), Eesti Kunstimuuseum / Kumu Art Museum, 30 octobre 2008-11 janvier 2009 // Istanbul (Turquie), Istanbul Modern Art Museum, 03 février 2009-26 avril 2009 // Puebla (Mexique), Museo Amparo, 12 juin 2009-31 août 2009
- Paris, Musée national d'art moderne/ Centre Georges Pompidou, La Subversion des images: Surréalisme, photographie, film, 2009, rep.p. 55, //puis Winterthour (Suisse), Fotomuseum Winterthur, 26 février 2010-23 mai 2010 // Madrid (Espagne), Instituto de Cultura/ Fundacion Mapfre, 11 juin 2010-12 septembre 2010
Creation date | circa 1929 |
Physical description | Épreuve gélatino-argentique 25,6 x 3,8 cm |
Place of origin | |
Museum | Musée national d'Art moderne, Centre Pompidou, Paris : AM 2003-287(9) |
Size | 25,60 x 3,80 cm |
Copyright | © G. Meguerditchian/Centre Pompidou, MNAM-CCI |
Reference | 4232009 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5263 |
Keywords | Photography, photo booth, portraits, Reviews and Journals, Surrealist revolution |
Categories | Photography, 1924-1930 |
Set | [Exhibitions] 2009-2010, Subversion of the images, Beaubourg |
Exhibitions | Fêtes foraines et Photomaton , La Subversion des images | Photographie surréaliste |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100447940 |
People cited André Breton, Paul ÉluardBy (photographer) non identifié
Portrait photographique de Paul Éluard et d'André Breton à la fête foraine vers 1930.
Prise à Luna-Park (des photomaton automatiques étaient installés sur certains stands de tirs ou d’autres attractions), peut-être en février 1930
Dans une lettre de Paul Éluard à Gala du début février 1930, juste après la parution du Cadavre, il écrit : « Breton est fatigué, démoralisé (Suzanne [Musard] est malade et nerveuse…). Hier soir, j’ai réussi à l’emmener à Luna-Park. Il y avait 2 ans qu’il n’était pas sorti ainsi. Nous sommes restés une heure dans les autos électriques qui se cognent. Il était ravi, reposé. » [Lettres à Gala, Gallimard, 1984, p. 97]
[Anne Egger, 2023, Atelier André Breton]
Creation date | vers 1930 |
Languages | French |
Physical description | 28,8 x 20,2 cm (1 15/16 x 7 15/16 in.) - Contretype ancien |
Place of origin | |
Reference | 3957006 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5390 |
Keywords | Photography, portraits |
Categories | 1924-1930 |
Exhibition | Fêtes foraines et Photomaton |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100965310 |
Person cited André BretonBy (photographer) non identifié
Portrait photographique d'André Breton pris à l'occasion d'une fête foraine (pris en 1923).
Creation date | 1923 |
Bibliographical material | 14 x 9 cm (5 1/2 x 3 9/16 in.) - Tirage argentique sur papier |
Languages | French |
Museum | Muse des civilisations de l'Europe et de la Méditerranée : Ph.2005.91.1 |
Size | 14,00 x 9,00 cm |
Reference | 4132000 |
Breton Auction, 2003 | Lot 5010 |
Keywords | Photography, portraits |
Categories | 1915-1923 |
Exhibition | Fêtes foraines et Photomaton |
Permanent link | https://www.andrebreton.fr/en/work/56600100162350 |